Kawan Baik :)





Assalamualaikum and hye.
harini aku nak cakap pasal kawan baik.
ouh.aku tulis ni pon sebab tiba2 teringat kt kawan2 sekolah aku.
rindu punya pasal lah kan.ehhh..
tipulah kalau korang x rindu kawan2 korang tuh.^^

setiap orang mmg akan ada kawan kan.
wajib lah beb,jangan tipu aku lah keyh kalau korang cakap x da.
x de sape2 yang boleh hidup tanpa kawan.
okeyh,aku x cakap yang family x penting.
tp kawan pon penting jugak kan.

bayangkan lah kan kalau korang x da kawan.
korang sambung belajar tanpa kawan.
uhhh..takot aih..ampa x takot ka?
haha....:)))

nk share sikit lah ngan korang :)




Bukannya senang nak cari kawan yang baik .

Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .

Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.

Kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.

Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.

Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada disisinya.

Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.
Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.
Dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!
Kita kawan kan?
anyways always smile to be happy :))

2 Budak Chomell:

fiq. said...

nice en3...
kawan baik sy rase ade 1 je kot.
n saya rase kalau berjauhan lagi baik.

Asilah said...

@fiq.
kalau jauh mmg lebih baik :)